.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرماندار قائم شهر:
فرهنگ اهداي دواطلبانه خون بايد در جامعه گسترش يابد

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداري شهرستان قائم شهر، مهدي محمدي در حاشيه اهداء خون در اتوبوس سيار سازمان انتقال خون استان مازندران با اشاره به نیاز روز افزون جوامع بشری به فرآورده های خونی بيان داشت: استفاده از خون در جامعه پزشکی نیاز بلامناقشه ای است که همگان به آن آگاهند و با توجه به عدم تهیه این ماده حیاتی به شکل مصنوعی تنها راه تهیه آن اهداء توسط انسانهاي نوعدوست می باشد که اين كار پسنديده در فرهنگ اسلامی ما هم جایگاه ویژه ای دارد.
وي افزود: این که با اهداء خون خود بتوانیم جان بیمار نیازمندی را نجات دهیم احساس نشاط و شادمانی را بدنبال دارد که با هیچ چیز مادی جبران شدنی نیست.
فرماندار قائم شهر با اشاره به اينكه در بسياري از كشورهاي ديگر خون را مي فروشند، گفت: اهداي خون در ايران اسلامي خدمتي بي‌منت و هديه‌اي پنهان است كه در آن بيماران نيازمند، اهداكنندگان خون را نمي‌شناسند.
وي با بيان اينكه تمام رسانه‌ها، وسايل ارتباط جمعي، ائمه جمعه و نخبگان جامعه بايد در راستاي فرهنگ‌‌‎سازي اهداي خون تلاش كنند خاطرنشان كرد: با توجه به افزايش روز افزون بيماران و حوادث، نياز به خون اهدايي بيش از هر زمان در جامعه وجود دارد، بنابراين فرهنگ اهداي دواطلبانه خون بايد در جامعه گسترش يابد.
محمدي با بيان اينكه بيماري‌هاي متعددي نظير تالاسمي و هموفيلي و همچنين مصدومان تصادفاتي و حوادث ديدگان به خون نياز مبرمي دارند، افزود: خون تنها مايع حياتي بدن است كه در حال حاضر هيچ جايگزيني ندارد.
بر اساس اين گزارش كاركنان فرمانداري، اداره امور برق، اداره گاز، دادگستري و جهاد كشاورزي قائم شهر 32 واحد خون( 14400سي سي) اهداء نمودند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.